Malaysia Boleh!!!

ball.


.

“Hanya berbekalkan semangat kesukanan yang tinggi dan semangat Malaysia boleh akhirnya lahirlah seorang lagi atlit negara. yang hebat. Tumpuan yang mendalam ketika sesi latihan di kampung orang asli Sungai Rual Kelantan tahun lalu menjadikan dia seorang pemain yang digeruni di dalam gelanggang arena bola tampar.”

.

Hahaha. Begitulah sedikit petikan di dalam ruangan sukan surat khabar harian Syria. (uwek)

.

Alhamdulillah. Hari ke 48 di sini mencatat satu sejarah yang akan membanggakan cucu aku satu hari nanti yang mana atok mereka ni seorang atlit negara. (asal muke korang cam x puas ati je? Jeles ke?)

.

Hujung minggu yang lalu, telah berlangsung sebuah acara sukan asia di peringkat pelajar-pelajar. Dan aku telah terpilih mewakili Malaysia untuk beraksi dalam sukan bola tampar. Berbekalkan pengalaman menampar orang dan nyamuk aku berjaya menyumbangkan beberapa mata untuk negara tercinta.

.

Walaupun tewas teruk di tangan Indonesia dan Thailand pada permulaan perlawanan  tapi ia tidak melunturkan semangat kami untuk bangkit dan akhirnya mengalahkan Singapura dan Filipina. Perlawanan berakhir dengan Malaysia menerima pingat gangsa bagi acara bola tampar.

.

Sejurus perlawanan tamat menteri belia dan sukan telah mengarahkan aku untuk pulang pada hari kemerdekaan nanti bagi acara penganugerahan atlit berpotensi.(tahan muntah anda!)

.

Akhir kata, badan yang sihat tidak akan menyusahkan orang untuk kita beribadah. Majulah sukan untuk negara.

.


Misi Rahmatan lil Alamin

February 28, 2010Permalink Leave a comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *