Alhamdulillah

ehem

.

Hari ini hari ke empat aku berada di bumi Damsyik. Aku masih lagi berurusan dengan beberapa orang di sini untuk urusan penginapan dan pembelajaran. Alhamdulillah, aku sudah meneroka hampir setengah dari tempat ini. Dari menaiki teksi, terpenyek dihimpit pak arab dalam bas kemudian van servis semuanya aku sudah mencuba. Permulaan yang baik untuk mencairkan taik telinga melayu. Aku gunakan minggu yang awal ini untuk proses mendengar dan mencuba dailek yang selalu digunakan. Setiap hari aku akan mengikut rakan ke pasar, bundle dan sebagainya untuk proses pertama ini.

.

Benarlah kata orang sebelum ini, arab Syria adalah bahasa yang sangat lembut lenggoknya. Subhanallah. Walaupun lembut, laju tetap laju selagi orang arab sini tak gagap. Aku ni lambat sikit nak selak-selak kamus dalam otak. Hehe. Semoga minggu permulaan ini merupakan panduan dan tarbiyah dari Allah untuk perjalanan aku yang masih jauh, InsyaAllah.

Misi Rahmatan lil Alamin.

January 12, 2010Permalink 4 Comments

4 thoughts on “Alhamdulillah

  1. salam shazni..
    semoga urusan anda dipermudahkan..
    sentiasa menanti update news dari anda.. 🙂

  2. Sejuk mata tengok ko kt sana..semoga terus diberi kekuatan olehNya untuk berjalan menuju impian..bukan senang menjadi seorang pejuang jika tidak dengan pengorbanan..salam perjuangan dari sahabatmu..deng.

  3. Deng :Sejuk mata tengok ko kt sana..semoga terus diberi kekuatan olehNya untuk berjalan menuju impian..bukan senang menjadi seorang pejuang jika tidak dengan pengorbanan..salam perjuangan dari sahabatmu..deng.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *