Tawar Senyuman

“Dan orang-orang yang berjihad untuk (mencari keridhaan) Kami, sungguh

akan.Kami tunjukkan jalan-jalan Kami.”

(Al-Ankabut: 69)

.

Rasullullah bersabda :

“ Ada dua nikmat yang kebanyakan manusia tertipu di dalamnya, iaitu kesihatan dan waktu lapang.”

.

Alhamdulillah.

Syukur yang bukan hanya mudah dilantun oleh lidah tetapi perlu diresap di dalam hati. Segala puji bagi Allah, tuhan sekalian alam.

.

Malam ini terasa begitu cepat berlalu. Pelbagai perkara bermain di minda. Gurauan mereka terasa begitu berharga dalam masa sesingkat ini. Bantu sahabat-sahabat ku dalam meneruskan perjuangan Ya Allah. Kau berikan ku nikmat perkenalan ini. Mereka cukup istimewa.

.

uu.

Maha suci Allah, hari berganti hari, minggu berganti minggu, bulan berganti bulan, akhirnya perjalananku di Syria sudah sampai ke penghujungnya. Kalau dalam filem, hero dah kalahkan semua orang jahat dan akan menunggang kuda untuk balik berkahwin dengan heroin.  Contoh je la.

Erk..Apa kaitan???

jira

.

Alhamdulillah

.

Begitulah al-kisahnya, berat hati untuk meninggalkan sebuah tempat yang pernah didoakan oleh Rasullullah untuk keberkatannya. Bersemadi di dalamnya kekasih-kekasih pilihan Allah. Mungkin tempat yang aku sedang duduk menaip ini pun suatu ketika dahulu pernah dilalui oleh para sahabat dan tokoh Islam yang bekerja keras demi menyebarkan dakwah.

.

malays

Alhamdulillah

.

Pelbagai perancangan yang dilakukan di Malaysia sebelum aku sampai di sini mungkin tak tercapai keseluruhannya. Tetapi bila direnung kembali rasionalnya aku tersenyum sendirian. Sungguh cantik perancangan yang Allah aturkan untuk aku. Pelbagai kaedah Dia mengajar aku. Semoga semua ini menjadikan aku lebih kuat dalam meneruskan hidup untuk terus istiqamah di jalannya. Amin.

.

Alhamdulillah

.

Walaupun hanya dalam tempoh yang cukup singkat, kenangan berada di sini akan sentiasa tersimpan kukuh di dalam hati.

.

huhu

Alhamdulillah

.

Berat tangan untuk menaip edisi kali ini walaupun idea mencurah-curah. Huuuuuuu… T_T

.

“Awat touching sangat ni mohd shazni uiii?? Adeh….”

.

tin

Terima kasih Ya Allah atas peluang ini. Terima kasih ahli keluarga, sahabat handai yang banyak memberi sokongan moral, membantu dan menyokong kembara ini. Akan aku selitkan doa yang terbaik buat kalian semua. =)

.

Alhamdulillah

.

Selamat tinggal Syamsiah Syam… Bumi yang memberikan seribu satu makna buat diri yang sering alpa. Doakan perjalanan aku esok selamat sampai. Moga dipermudahkan olehNya.

.

“Allah mengeluarkan kalian dari perut ibu kalian dalam keadaan tidak

mengetahui suatu apa pun dan Dia memberi kalian pendengaran, penglihatan, dan hati,

agar kalian bersyukur.”

(An-Nahl: 78)

.

.

Misi Rahmatan lil Alamin

June 9, 2010Permalink Leave a comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *